משתמש |
בית"ר לא זונה  |
avitemkin
447 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 10:43:19
|
בדרכינו חזרה מחדרה התפתחה בין נוסעי המכונית שיחה בעניין שני שירי/קריאות "עידוד" המלווים אותנו תקופה ארוכה: הופה ביתר זונה ובמזרחי יושבים קופים. אז הנה בקשה קטנה. להפסיק עם קריאות אלה ועם שירים אלה. להתרכז במה שהוא שלנו, ומקור של גאווה. מהאצבע ועד ל"אני מקטמון" נתחיל בכמה עובדות. זנות היא קללה חברתית, ונשים רבות נאלצות לעסוק בכך מכוח מצוקה כלכלית, שלא לדבר על סחר בנשים, התמכרויות וכו. לראות בכך "גנאי" הוא לשתף פעולה עם אותה מערכת שהופכת אותן לקורבן.אז בית"ר אינה זונה, היא קבוצה אשר בין אוהדים גזענים רבים, היא מעודדת לאומנות קיצונית ועוד מיני דברים רעים אחרים. ל"זונה" אין כל קשר לכך, אלא בעיני מי שעדיין שרוי בתרבות סקסיטית ונצלנית כלפי נשים. במזרחי לא יושבים קופים, אלא בני אדם. הם גזענים (לפחות חלקם), ואני מתעב את הקריאות ושלהם. אך ברגע שאנו מכנים קופים אנו יורדים לאותה רמה ולאותו סטטוס. לא רק שרצוי שנפסיק, צריך ממש להוציא את השיר הדבילי הזה מהרפרטואר.....
|
he will come to her in yellow stockings, and 'tis a colour she abhors, and cross-gartered, a fashion she detests;
|
נערך על ידי - avitemkin ב-19/11/2014 10:45:26 |
|
בלאש ביקו
864 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 11:28:56
|
אני מזדהה. את שני השירים האלה כבר לא בא לי לשיר, במיוחד את השני. אבל, וזה אבל חשוב, אני יודע שהסיבה שלא בא לי לשיר אותם זה עולם האסוציאציות שהתפתח אצלי במהלך השנים, שקשור למילים הללו ולהקשרים שאבי ציין. אני מכיר בזה שלא לכולם האסוציאציות דומות, ואין לי שום כוונה לחנך מישהו. מי שירצה לשיר מוזמן, אני פשוט לא שר. |
 |
|
בני סובטקין
44 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 11:54:38
|
בית"ר זונה, אלי אוחנה בן זונה, שיישרף המזרחי, זונות זונות זונות |
 |
|
קטמון ותיק
2510 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 12:15:03
|
על הזנות במקרא:
ישעיהו א' (אם תרצו - החלק הראשון - ביתר. החלק השני - קטמון)
כא אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה, קִרְיָה נֶאֱמָנָה; מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט, צֶדֶק יָלִין בָּהּ--וְעַתָּה מְרַצְּחִים. כב כַּסְפֵּךְ, הָיָה לְסִיגִים; סָבְאֵךְ, מָהוּל בַּמָּיִם. כג שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים, וְחַבְרֵי גַּנָּבִים--כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד, וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים; יָתוֹם לֹא יִשְׁפֹּטוּ, וְרִיב אַלְמָנָה לֹא-יָבוֹא אֲלֵיהֶם. {ס} כד לָכֵן, נְאֻם הָאָדוֹן יְהוָה צְבָאוֹת--אֲבִיר, יִשְׂרָאֵל: הוֹי אֶנָּחֵם מִצָּרַי, וְאִנָּקְמָה מֵאוֹיְבָי. כה וְאָשִׁיבָה יָדִי עָלַיִךְ, וְאֶצְרֹף כַּבֹּר סִיגָיִךְ; וְאָסִירָה, כָּל-בְּדִילָיִךְ. כו וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה, וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה; אַחֲרֵי-כֵן, יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק--קִרְיָה, נֶאֱמָנָה. כז צִיּוֹן, בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה; וְשָׁבֶיהָ, בִּצְדָקָה. כח וְשֶׁבֶר פֹּשְׁעִים וְחַטָּאִים, יַחְדָּו; וְעֹזְבֵי יְהוָה, יִכְלוּ. כט כִּי יֵבֹשׁוּ, מֵאֵילִים אֲשֶׁר חֲמַדְתֶּם; וְתַחְפְּרוּ--מֵהַגַּנּוֹת, אֲשֶׁר בְּחַרְתֶּם. ל כִּי תִהְיוּ, כְּאֵלָה נֹבֶלֶת עָלֶהָ; וּכְגַנָּה, אֲשֶׁר-מַיִם אֵין לָהּ. לא וְהָיָה הֶחָסֹן לִנְעֹרֶת, וּפֹעֲלוֹ לְנִיצוֹץ; וּבָעֲרוּ שְׁנֵיהֶם יַחְדָּו, וְאֵין מְכַבֶּה.
שופטים פרק יא (אפשר להיות גם בן זונה וגם מנהיג לאומי)
א וְיִפְתָּח הַגִּלְעָדִי, הָיָה גִּבּוֹר חַיִל, וְהוּא, בֶּן-אִשָּׁה זוֹנָה; וַיּוֹלֶד גִּלְעָד, אֶת-יִפְתָּח. ב וַתֵּלֶד אֵשֶׁת-גִּלְעָד לוֹ, בָּנִים; וַיִּגְדְּלוּ בְנֵי-הָאִשָּׁה וַיְגָרְשׁוּ אֶת-יִפְתָּח, וַיֹּאמְרוּ לוֹ לֹא-תִנְחַל בְּבֵית-אָבִינוּ--כִּי בֶּן-אִשָּׁה אַחֶרֶת, אָתָּה. ג וַיִּבְרַח יִפְתָּח מִפְּנֵי אֶחָיו, וַיֵּשֶׁב בְּאֶרֶץ טוֹב; וַיִּתְלַקְּטוּ אֶל-יִפְתָּח אֲנָשִׁים רֵיקִים, וַיֵּצְאוּ עִמּוֹ. ד וַיְהִי, מִיָּמִים; וַיִּלָּחֲמוּ בְנֵי-עַמּוֹן, עִם-יִשְׂרָאֵל. ה וַיְהִי, כַּאֲשֶׁר-נִלְחֲמוּ בְנֵי-עַמּוֹן עִם-יִשְׂרָאֵל; וַיֵּלְכוּ זִקְנֵי גִלְעָד, לָקַחַת אֶת-יִפְתָּח מֵאֶרֶץ טוֹב. ו וַיֹּאמְרוּ לְיִפְתָּח--לְכָה, וְהָיִיתָה לָּנוּ לְקָצִין; וְנִלָּחֲמָה, בִּבְנֵי עַמּוֹן. ז וַיֹּאמֶר יִפְתָּח, לְזִקְנֵי גִלְעָד, הֲלֹא אַתֶּם שְׂנֵאתֶם אוֹתִי, וַתְּגָרְשׁוּנִי מִבֵּית אָבִי; וּמַדּוּעַ בָּאתֶם אֵלַי, עַתָּה, כַּאֲשֶׁר, צַר לָכֶם. ח וַיֹּאמְרוּ זִקְנֵי גִלְעָד אֶל-יִפְתָּח, לָכֵן עַתָּה שַׁבְנוּ אֵלֶיךָ, וְהָלַכְתָּ עִמָּנוּ, וְנִלְחַמְתָּ בִּבְנֵי עַמּוֹן; וְהָיִיתָ לָּנוּ לְרֹאשׁ, לְכֹל יֹשְׁבֵי גִלְעָד. ט וַיֹּאמֶר יִפְתָּח אֶל-זִקְנֵי גִלְעָד, אִם-מְשִׁיבִים אַתֶּם אוֹתִי לְהִלָּחֵם בִּבְנֵי עַמּוֹן, וְנָתַן יְהוָה אוֹתָם, לְפָנָי--אָנֹכִי, אֶהְיֶה לָכֶם לְרֹאשׁ. י וַיֹּאמְרוּ זִקְנֵי-גִלְעָד, אֶל-יִפְתָּח: יְהוָה, יִהְיֶה שֹׁמֵעַ בֵּינוֹתֵינוּ--אִם-לֹא כִדְבָרְךָ, כֵּן נַעֲשֶׂה. יא וַיֵּלֶךְ יִפְתָּח עִם-זִקְנֵי גִלְעָד, וַיָּשִׂימוּ הָעָם אוֹתוֹ עֲלֵיהֶם לְרֹאשׁ וּלְקָצִין;
|
אתה, שאתה מנהיג/שהגעת לזה כי פיקפקת במנהיגים! אז הרשה למונהגים/להטיל ספק! [ב. ברכט, מתוך השבח לספק] |
נערך על ידי - קטמון ותיק ב-19/11/2014 12:17:47 |
 |
|
papirus5
241 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 12:18:32
|
ביתר אכן לא זונה אבל כושלאמאמאמאמאמאמאמאמאמאמאמאמאמאמאמא שלה זונה ושארמוטה |
 |
|
idans
203 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 12:46:58
|
ציטוט: נשלח במקור על ידי idans
ציטוט: נשלח במקור על ידי papirus5
ביתר אכן לא זונה אבל כושלאמאמאמאמאמאמאמאמאמאמאמאמאמאמאמא שלה זונה ושארמוטה
|
 |
|
לאסלו צה
1265 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 13:01:54
|
תפסיקו לנסות למשטר לנו את האהדה. |
שונא ביט"ר. אוהב שווארמה. |
 |
|
gideon
918 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 13:50:14
|
ציטוט: נשלח במקור על ידי לאסלו צה
תפסיקו לנסות למשטר לנו את האהדה.
+1
אין פה גזענות ולא הסטה אלימות. מי שרוצה לשיר ביטר זונה - סחטיין עליו, מי שלא רוצה גם סבבה. אבל ראבק צאו לאנשים מהוריד. |
עוֹלָם יָשָׁן עֲדֵי הַיְּסוֹד נַחְרִימָה מִגַּב כָּפוּף נִפְרֹק הָעֹל אֶת עוֹלָמֵנוּ אָז נָקִימָה לֹא כְלוּם אֶתְמוֹל, מָחָר – הַכֹּל.
|
 |
|
גאסטון
129 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 13:52:10
|
אוהד בית"ר הוא בן שיל זונה. |
 |
|
האחים מרילי
1358 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 14:16:11
|
אבי, הוצאת את כל השדים מהבקבוק אני מציע להפסיק את הדיון הזה שלא נראה שמתקדם לשום מקום טוב. מי שרוצה ישיר ומי שלא, לא. כל עוד לא מדובר על גזענות או אלימות, כולנו יכולים לחיות עם השירים האלה גם אם לא כולם בשמחה. |
 |
|
קטמוניסט12
79 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 14:17:48
|
שמעתי רחש כזה או אחר שלאבירם מפריע השיר עם ''אלי אוחנה בן זונה''. מכאן, תעשו מה שאתם רוצים.
לדעתי אפשר לוותר על שירי השנאה לבית''ר, עד שנשחק נגד בית''ר |
 |
|
אריה דיין
98 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 15:07:14
|
"במזרחי יושבים קופים" זו אמירה גזענית, גם אם מי ששר אותה יטען עד מחרתיים שביציע המזרחי יושבים גם אשכנזים. |
 |
|
אודי ארנון
74 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 15:12:24
|
גדעון, אנו קהילה - מה שעושה קומץ אוהדים מבטא את כולנו. אני תמיד שמח להזמין למשחקים הורים עם ילדיהם בנימוק שזו קבוצת אוהדים אחרת, שכאן לא מקללים. בלי להיכנס להגדרות המדויקות של זונות בתנך, בחברה המודרנית ובשפת הדיבור אני מרגיש כלפיהם מאוד לא נוח כאשר שרים את השיר הזה. חוץ מזה אני גאה שיש לנו אוהדים לא מעטים שאהדו פעם את ביתר. בואו נכבד גם אותם. |
 |
|
עוגן ק.
523 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 15:32:33
|
זונה לא זונה, כמו שכתבו פה אין למילה הזו כבר את המשמעות המקורית. "במזרחי יושבים קופים ת'אלף בית הם לא יודעים" זה פחות או יותר כמו לנהום לשחקן שחור או לזרוק לו בננות. |
 |
|
mstatar
37 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 16:02:32
|
מצטרף לאלה שחשים אי נוחות ודחייה מהשירים האלה. מותר גם מותר להגיד זאת. ואין זה פוגע בזכות של אחרים לחשוב אחרת. אולם לטעון ש"קופים" זה לא גזעני ו"זונה" אינה אלימות מילולית לא מסתדר, לדעתי, עם היגיון סביר. אני הרבה יותר אוהד עד הסוף את קטמון, מזדהה עם הערכים והמיזמים של קהילתינו והרבה פחות עסוק באחרים ובוודאי בביתר. יש לנו כול כך מהצד שלנו שבכיף עוזב את ביתר לעצמה (שלא נדבר על המספר הלא מבוטל, ולא רק השנה, של שחקני עבר ואוהדי עבר של ביתר, שנתנו ונותנים הכול עבור קטמון!!! |
 |
|
גון מדלולה
470 הודעות |
נשלח - 19/11/2014 : 16:19:08
|
היה כ"כ ברור שברגע שיפתר נושא הנעליים הצהובות ימצאו נושא אחר להציק בו, לפחות הפעם זה לא להנהלה אלא לאוהדים.
או בקיצור- שכל אחד יעשה מה שבראש שלא, לדרוש ממישהו לא לשיר בית"ר זונה טיפשי כמו לדרוש ממישהו לשיר את זה. יש מי שנותן את הטון ביציע היום והם החליטו שאין שום בעיה עם השיר הזה, לא טוב לכם? בואו אתם ותהיו אלה שנותנים את הטון ביציע, קצת חוצפה שאנשים שיושבים כל המשחק ולא מעודדים נותנים הוראות לאנשים שקורעים את הגרון 90 דקות כל משחק
ולסיכום:
הופה, בית"ר זונה! יאללה סכנין. |
 |
|
בית"ר לא זונה  |
|
|
|