ס ק י ר ת נ ו ש א |
HST |
נשלח - 07/08/2014 : 11:36:58 אם זה נכון, תודה להתאחדות http://www.goler1.co.il/article/7181
|
15 ת ג ו ב ו ת א ח ר ו נ ו ת (חדשות ביותר ראשונות) |
elhananm |
נשלח - 20/08/2014 : 14:54:26 ציטוט: נשלח במקור על ידי bentiel
מה שייך פוליטיקה לכדורגל אני ימני וליכודניק ואני אוהד הפועל ירושלים משנת 1966 ואני אוהד הפועל קטמון מהרגע שנוסדה אז חברה כדורגל לא מערבים עם פוליטיקה את הפוליטיקה משאירים בבית ויאללה הפועל
ואני אוהד הפועל (בערך) מ-62 (מה הקשר?...). מסכים שלא צריך לערבב פוליטיקה וספורט. אבל... כן צריך לערבב ערכים וספורט. וכפורצי הדרך, קורא לעשות אצלנו העדפה מתקנת בשילוב בני מיעוטים למיניהם במחלקת הנוער ובקבוצת הבוגרים. הן בקרב השחקנים, הן בקרב הצוות המקצועי והמנהלתי. |
bentiel |
נשלח - 20/08/2014 : 04:16:35 מה שייך פוליטיקה לכדורגל אני ימני וליכודניק ואני אוהד הפועל ירושלים משנת 1966 ואני אוהד הפועל קטמון מהרגע שנוסדה אז חברה כדורגל לא מערבים עם פוליטיקה את הפוליטיקה משאירים בבית ויאללה הפועל |
מחאיי |
נשלח - 18/08/2014 : 22:22:18 טוב הדיון התארך אז גם אני אכתוב על הרושם שלי, ולא על בסיס איזה אתר מקושקש אלא מהנסיון הפרטי שלי: האוהדים של סכנין הם בערך הערבים הכי "ישראלים" שיצא לי לפגוש. בטוח יותר ישראלים מביטר, כי בעוד הלה פמיליה הולכים ומטרללים אל האבדון, הסכנינאים חיים בארץ הזו ולא בארץ הפנטזיות.
המתינות והאנטי-גזענות שלהם מבוססות על אידאולוגיה ועל רצון להיות חלק, כי הם כבר הרבה שנים בכדורגל המוביל וטוב להם שם, וכמו רוב אוהדי הכדורגל, מה שחשוב להם זו הקבוצה שלהם ולהצליח בכדורגל הישראלי. וזה גם מתבטא במעשים שלהם. הגרעין שאני מכיר מסכנין הוא מתון ולאומנות לא מדברת אליו.
מצד שני, כשהם פוגשים את ביטר הטון משתנה. משחק מול ביטר זה טירוף, מבחינתם הטובים נגד הגזענים. ואז מגיעים המעגלים החיצוניים, וגם הטון הלאומני והדתי מתחזק. כשהייתי איתם ביציע בטדי שמעתי קריאות כמו "אללה אכבר", "תתפללו לנביא" וגם "ירושלים ערבית". זה לא נעים במיוחד ליהודי, אבל זה גם לא נורא. האבנים שעפו מצד אוהדי ביטר היו יותר גרועות. |
katamon9 |
נשלח - 18/08/2014 : 20:42:40 הבדל קטנצ'יק , פצפון בין חמאס לתנועה האסלאמית : חמאס מבצע פעולות רצח וטרור כדי להרוג אזרחים . |
דנונה |
נשלח - 18/08/2014 : 20:13:18 בשם כל הטועים בסמלי האויב סליחה ומחילה.ההבדל בין השקפות הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית לחמס קטנים יותר מההבדל בדגלים |
amirberner |
נשלח - 18/08/2014 : 19:59:15 אדום מהכפר,עוד הפעם - הם לא מניפים דגלי חמאס.
התמונה שהבאת היא לא של דגל חמאס אלא של דגל התנועה האסלאמית הישראלית. וזה עוד אחרי שכתבתי לך את זה במפורש. הם אכן מאד דומים אבל שים לב שבדגל שהם מניפים אין את הבליטה שיש בדגל החמאס. דגל החמאס - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flag_of_Hamas.svg
דגל התנועה האסלאמית- http://www.crwflags.com/fotw/flags/il%7Diim.html |
דנונה |
נשלח - 18/08/2014 : 19:43:24 לדעתי עלינו לצרף אך ורק שחקנים שהם או ערבים או אשכנזים וכך נוכל לייצג את שתי קבוצות המיעוטים בכדורגל הישראלי |
צפוני |
נשלח - 18/08/2014 : 18:54:56 נכון מאוד. שני שחקנים אותם הייתי רוצה לראות בסגל שלנו הם: מחמוד שרף - שחקן נבחרת פלסטין ששיחק אצלנו בנוער, לדעתי היה בסגל הרחב של שנה שעברה. עבד מורג'אן - מאחל לו קודם כל בריאות. אם נסייע לו לחזור לכושר משחק נוכל לצאת נשכרים. |
האחים מרילי |
נשלח - 18/08/2014 : 18:02:34 לפני שמטיפים לסכנין על מחסור בשחקנים יהודיים אצלם ולאור הגזענות המשתוללת בכל פינה, אני חושב שהשנה צריך לעשות מאמץ מיוחד לצרף אלינו שחקנים ערבים. הם כמובן יהיו צריכים להתאים לרמה ולתפקידים הנדרשים, אבל בזמן הזה חשיבות הנושא גדולה מאי פעם. |
davidkipod |
נשלח - 14/08/2014 : 13:42:21 מהפוסט המפורט והמעניין של אור עולה השאיפה ליותר אמפתיה מצידנו לציבור הערבי החי בתוכנו. אני כמובן מסכים בכל לב. אבל לכל מטבע יש שני צדדים, ואותו ציבור בדיוק צריך גם הוא להיות פתוח לביקורת. כמו כן, הייתי שמח אם היינו מגלים גם יותר אמפטיה אחד לשני.
|
הדוב האדום |
נשלח - 14/08/2014 : 10:07:08 ציטוט: נשלח במקור על ידי orky
האדום מהכפר.
ראשית, מאזן גנאים אמר בראיון אתמול שהוא פועל להבאת שחקנים יהודים לסכנין וכי הסיבה ששחקנים יהודים לא משחקים שם היא בין השאר כי הם מעדיפים לא לשחק שם.
בכנס שנערך במכללה למינהל לפני כמה חודשים, שארגנתי, בנושא גזענות והפליה בספורט, דיבר זוהיר בהלול. הוא סיפר על כך שבאירועי אוקטובר 2000, היהודים היחידים שנכנסו לכפרים היו השחקנים היהודים. לא רק אלה של סכנין, אלא גם באחי - שלא ניהל מאזן גנאים.
אל תחשוב שערבים לא ירצו שחקנים יהודים אצלם, כי הם גזענים. זו ראייה שהיא לא סבירה, כיוון שהערבים השיראלים יודעים שהם זקוקים ליהודים כדי להתקיים במדינה הזו. הם משחקים בליגה הישראלית, אם הם לא היו רוצים להתרועע עם קבוצות ישראליות ועם שחקנים ישראלים, הם לא היו משחקים בליגה הזו, ושחקנים לא היו מגיעים לנבחרת מסכנין.
אשר לעניין הדגל וצעקות ה"אללה הוא אכבר". זהות. מה שרבים מאתנו מחפשים בחיים, ויש כאלה שטוענים שזה הדבר היחיד שאנחנו מחפשים בחיים. זהות. מה שמגדיר את מי שאנחנו. כאשר אני ואתה, יהודים, בני דת משה, שומעים את התקווה, אנו חשים זהות והזדהות. מי יותר ומי פחות, אבל זה שם. כאשר אנחנו מתגייסים לצבא, או משתחררים ממנו, או נקראים למילואים, אנחנו חשים זהות. זהות לאנשים שחיים כאן ושעליהם צריך לשמור. אני אפתיע ואומר שגם כאשר יש כאלה שמסרבים לשרת בצבא, או לשרת בהתנחלויות, זה נעשה מתוך זהות. יש כאלה שלא הולכים כי הם מפחדים, ואחרים שלא הולכים כיוון שהם חושבים ש"המדינה הזו היא חרא" - אבל יש את אלה שלא הולכים כי הם מחפשים את הזהות הזו. הם ישראלים כמוני וכמוך, או כמוך וכמוני. הם פשוט חושבים שדרך המלחמה, ודרכו של הצבא ודרכה של המלחמה, פוגעות בדרך של המדינה שאליה הם שייכים. שאתה הם מזדהים. ערבים, להבדיל. וכאן הכוונה לפלסטינים הישראלים/ערבים ישראלים וכו'. אין להם זהות. הזהות שלהם אצורה ועצורה כיוון שלא ניתנה להם האפשרות לזהות. הזהות של הערבים בישראל כלואה. היא כלואה כיוון שמצד אחד, הם חיים במדינה יהודית, שאין להם כל דרך להתבונן בדגל ולהתגאות, ואין להם כל דרך להקשיב לצלילי ההמנון ולהתרגש. ההמנון היהודי הוא בין ההמנונים היחידים שמדברים על העתיד שכבר התממש. על להיות עם חופשי בארצנו, בזמן שהנפש היהודית כבר פה, בארץ שלנו. שלא תטעה, מה שכתבתי לא מבקר את ההמנון (למרות שיש לי קצת ביקורת על בחירתו, ופחות על תוכנו). אבל לא ניתן לצפות שאותם ערבים שעליהם אנחנו מדברים, יזדהו עם ההמנון. כך גם על הדגל. על הדגל מצוירים מגנו של דוד ושני פסים, המסמנים את הטלית. אגב, גם הצבע הכחול, אם איני טועה, קשור לבגד תנ"כי כלשהו. שוב, איני מוצא דרך שבה אפשר לבקש מערבי החי בישראל להזדהות עם הדגל. כמו שכתבתי קודם, הערבי כלוא. הוא נמצא על האדמה שבה הוא נולד, ושהיא חלק ממדינת ישראל. אין לי טענה, ולא לרגע קט, על זו שזו מדינת ישראל והיא המדינה שניתנה לעם היהודי. קיבלנו את חלקינו בה ביושר, לאחר שעברו שנים קשות ביותר. אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולים להיות אמפתיים כלפי האחר. הרצל אמר שהזר צריך להרגיש אצלנו טוב. הוא כתב את זה באלטנוילנד. הערבים לא מרגישים פה טוב, כי שוב, אין להם זהות. הם מרגישים שהעם שבתוכו הם יושבים, לא מאפשר לאחים שלהם, או לקרובי משפחתם שגרים בשטחים למצוא זהות משלהם. הם לא זכאים להגדרה עצמית.
אחרי שחפרתי, אסביר בקצרה. הקול של הציבור הערבי, אלה שגרים בכפרים, לא נשמע יותר מדי. הוא נשמע בהפגנות לא נעימות, ובמצבים אחרים. אבל מגרש הכדורגל הוא אחד האמצעים המרכזיים שבהם יכול הקהל הערבי להשמיע את קולו. להרים את דגל פלסטין בזמן משחק שלהם זו צעקה שאומרת דבר אחד - אנחנו מחפשים זהות, והמדינה הזו לא נותנת לנו זהות. המדינה מרחיקה את הציבור הערבי, המדינה לא מאפשרת למקומות כמו סכנין להרחיב את הבנייה אל מעבר לתחום הקיים, כך שלמשפחות אין לאן להתרחב. מגרש כדורגל הוא מקום לגיטימי להשמעת מחאה לגיטימית. הכול פוליטי, אתה חייב להבין. גם קטמון היא פוליטית. יש שיגידו שהיא פוליטית מרצ/עבודה/יש עתיד. אבל אני חושב שהיא פוליטית כי היא משדרת מסר פוליטי, מסר ליברלי, לא של שמרנות. מסר של דו קיום - בטח בעולם הספורט.
נכון שיש בין אוהדי סכנין אלימים יותר ואלימים פחות, ולבטח גם כאלה שזרקו לא פעם אבנים על שוטרים. אני לא אמפתי כלפי מי שרוצה להרוג אותי באשר אני יהודי, אני אמפתי כלפי מי שמרגיש שהוא צריך לצעוק, והוא צועק במשחק הכדורגל - ושם הוא מחפש זהות.
ציינת שלא תגיע למשחק של קטמון עם דגל של הליכוד. פלסטין היא לא מפלגה, פלסטין היא מדינה שעוד לא קיימת, ואתה הם מזדהים. כמו שיכול אוהד של קטמון להגיע למשחק עם דגל ברזיל, או הולנד, אם זה המקום שאתו הוא מזדהה והוא רוצה להציג את ההזדהות הזו.
לומר על "ירושלים בירדן" ו"הקמת מדינה פלסטינית" חזרה לגבולות 48 זו דמגוגיה. ידוע לכל, גם לאלה שעוצמים חזק את העיניים ואוטמים חזק את האזניים, כי גבולות 67 הם המטרה של העומדים בראש הממשלה הפלסטינית. אתה יכול לטעון שלא, אבל מעולם לא ניסינו (כן, גם בקמפ דייויד ברק לא באמת ניסה).
"אללה הוא אכבר" - אחד לאחד "אנחנו מאמינים בני מאמינים" וכדומה.. נשמע קצת יותר מלחיץ כי גם מחבלים צועקים את זה, אבל זה כמו שיכול להיות שמחבל יהודי יצעק את שמע ישראל לפני שהוא ילחץ על ההדק.
דגלי חמאס, צודק במאת האחוזים. אני רק רוצה להגיד שלעניות דעתי, מי שמניף את הדגל שם, לא בטוח מבין את המשמעות, אבל זה לא משנה.
בקשר למשחק בסכנין, סיכוי גבוה שהמשטרה לא אפשרה לארח שם (כמו שהיא לא אפשרה את הפגנת השמאל בככר רבין, אבל כן אפשרה לארח משחק כדורגל בין בית,ר להפועל פ"ת היום בראשל"צ).
ההחלטה לשבת בזמן דקת הדומיה? נושא מורכב מאין כמוהו. ייאמר לזכותם שהם לא שרקו בוז. לא יודע מה דעתי על המחאה של לשבת בכסאות, אבל באמת שנושא מורכב.
האמירה שאינך גזען. לא קראתי את כל השרשור, ומי אני שאקבע מיהו גזען ומיהו לא גזען. אני יודע רק שחסרה פה אמפתיה, ואני חושב שאתה צריך לנסות ולהיכנס לנעליים של הערבי מסכנין. לנעליים של הערבי ש-70% מההכנסות שלו ירדו בגלל שהוא ערבי ובגלל שהיהודים החליטו לעשות עליו חרף, הערבי שלא לוקחים לעבודה ולא משכירים לו בית כי הוא ערבי. אז זה לא אומר שאתה גזען, באמת אני אומר. אני מציע שתהיה קצת יותר אמפתי.
מעניין אם מישהו יגיע עד לפה בחפירה הזו, אבל זה חצי הגרוש שלי
חותם על כל מילה. |
orky |
נשלח - 14/08/2014 : 00:42:22 האדום מהכפר.
ראשית, מאזן גנאים אמר בראיון אתמול שהוא פועל להבאת שחקנים יהודים לסכנין וכי הסיבה ששחקנים יהודים לא משחקים שם היא בין השאר כי הם מעדיפים לא לשחק שם.
בכנס שנערך במכללה למינהל לפני כמה חודשים, שארגנתי, בנושא גזענות והפליה בספורט, דיבר זוהיר בהלול. הוא סיפר על כך שבאירועי אוקטובר 2000, היהודים היחידים שנכנסו לכפרים היו השחקנים היהודים. לא רק אלה של סכנין, אלא גם באחי - שלא ניהל מאזן גנאים.
אל תחשוב שערבים לא ירצו שחקנים יהודים אצלם, כי הם גזענים. זו ראייה שהיא לא סבירה, כיוון שהערבים השיראלים יודעים שהם זקוקים ליהודים כדי להתקיים במדינה הזו. הם משחקים בליגה הישראלית, אם הם לא היו רוצים להתרועע עם קבוצות ישראליות ועם שחקנים ישראלים, הם לא היו משחקים בליגה הזו, ושחקנים לא היו מגיעים לנבחרת מסכנין.
אשר לעניין הדגל וצעקות ה"אללה הוא אכבר". זהות. מה שרבים מאתנו מחפשים בחיים, ויש כאלה שטוענים שזה הדבר היחיד שאנחנו מחפשים בחיים. זהות. מה שמגדיר את מי שאנחנו. כאשר אני ואתה, יהודים, בני דת משה, שומעים את התקווה, אנו חשים זהות והזדהות. מי יותר ומי פחות, אבל זה שם. כאשר אנחנו מתגייסים לצבא, או משתחררים ממנו, או נקראים למילואים, אנחנו חשים זהות. זהות לאנשים שחיים כאן ושעליהם צריך לשמור. אני אפתיע ואומר שגם כאשר יש כאלה שמסרבים לשרת בצבא, או לשרת בהתנחלויות, זה נעשה מתוך זהות. יש כאלה שלא הולכים כי הם מפחדים, ואחרים שלא הולכים כיוון שהם חושבים ש"המדינה הזו היא חרא" - אבל יש את אלה שלא הולכים כי הם מחפשים את הזהות הזו. הם ישראלים כמוני וכמוך, או כמוך וכמוני. הם פשוט חושבים שדרך המלחמה, ודרכו של הצבא ודרכה של המלחמה, פוגעות בדרך של המדינה שאליה הם שייכים. שאתה הם מזדהים. ערבים, להבדיל. וכאן הכוונה לפלסטינים הישראלים/ערבים ישראלים וכו'. אין להם זהות. הזהות שלהם אצורה ועצורה כיוון שלא ניתנה להם האפשרות לזהות. הזהות של הערבים בישראל כלואה. היא כלואה כיוון שמצד אחד, הם חיים במדינה יהודית, שאין להם כל דרך להתבונן בדגל ולהתגאות, ואין להם כל דרך להקשיב לצלילי ההמנון ולהתרגש. ההמנון היהודי הוא בין ההמנונים היחידים שמדברים על העתיד שכבר התממש. על להיות עם חופשי בארצנו, בזמן שהנפש היהודית כבר פה, בארץ שלנו. שלא תטעה, מה שכתבתי לא מבקר את ההמנון (למרות שיש לי קצת ביקורת על בחירתו, ופחות על תוכנו). אבל לא ניתן לצפות שאותם ערבים שעליהם אנחנו מדברים, יזדהו עם ההמנון. כך גם על הדגל. על הדגל מצוירים מגנו של דוד ושני פסים, המסמנים את הטלית. אגב, גם הצבע הכחול, אם איני טועה, קשור לבגד תנ"כי כלשהו. שוב, איני מוצא דרך שבה אפשר לבקש מערבי החי בישראל להזדהות עם הדגל. כמו שכתבתי קודם, הערבי כלוא. הוא נמצא על האדמה שבה הוא נולד, ושהיא חלק ממדינת ישראל. אין לי טענה, ולא לרגע קט, על זו שזו מדינת ישראל והיא המדינה שניתנה לעם היהודי. קיבלנו את חלקינו בה ביושר, לאחר שעברו שנים קשות ביותר. אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולים להיות אמפתיים כלפי האחר. הרצל אמר שהזר צריך להרגיש אצלנו טוב. הוא כתב את זה באלטנוילנד. הערבים לא מרגישים פה טוב, כי שוב, אין להם זהות. הם מרגישים שהעם שבתוכו הם יושבים, לא מאפשר לאחים שלהם, או לקרובי משפחתם שגרים בשטחים למצוא זהות משלהם. הם לא זכאים להגדרה עצמית.
אחרי שחפרתי, אסביר בקצרה. הקול של הציבור הערבי, אלה שגרים בכפרים, לא נשמע יותר מדי. הוא נשמע בהפגנות לא נעימות, ובמצבים אחרים. אבל מגרש הכדורגל הוא אחד האמצעים המרכזיים שבהם יכול הקהל הערבי להשמיע את קולו. להרים את דגל פלסטין בזמן משחק שלהם זו צעקה שאומרת דבר אחד - אנחנו מחפשים זהות, והמדינה הזו לא נותנת לנו זהות. המדינה מרחיקה את הציבור הערבי, המדינה לא מאפשרת למקומות כמו סכנין להרחיב את הבנייה אל מעבר לתחום הקיים, כך שלמשפחות אין לאן להתרחב. מגרש כדורגל הוא מקום לגיטימי להשמעת מחאה לגיטימית. הכול פוליטי, אתה חייב להבין. גם קטמון היא פוליטית. יש שיגידו שהיא פוליטית מרצ/עבודה/יש עתיד. אבל אני חושב שהיא פוליטית כי היא משדרת מסר פוליטי, מסר ליברלי, לא של שמרנות. מסר של דו קיום - בטח בעולם הספורט.
נכון שיש בין אוהדי סכנין אלימים יותר ואלימים פחות, ולבטח גם כאלה שזרקו לא פעם אבנים על שוטרים. אני לא אמפתי כלפי מי שרוצה להרוג אותי באשר אני יהודי, אני אמפתי כלפי מי שמרגיש שהוא צריך לצעוק, והוא צועק במשחק הכדורגל - ושם הוא מחפש זהות.
ציינת שלא תגיע למשחק של קטמון עם דגל של הליכוד. פלסטין היא לא מפלגה, פלסטין היא מדינה שעוד לא קיימת, ואתה הם מזדהים. כמו שיכול אוהד של קטמון להגיע למשחק עם דגל ברזיל, או הולנד, אם זה המקום שאתו הוא מזדהה והוא רוצה להציג את ההזדהות הזו.
לומר על "ירושלים בירדן" ו"הקמת מדינה פלסטינית" חזרה לגבולות 48 זו דמגוגיה. ידוע לכל, גם לאלה שעוצמים חזק את העיניים ואוטמים חזק את האזניים, כי גבולות 67 הם המטרה של העומדים בראש הממשלה הפלסטינית. אתה יכול לטעון שלא, אבל מעולם לא ניסינו (כן, גם בקמפ דייויד ברק לא באמת ניסה).
"אללה הוא אכבר" - אחד לאחד "אנחנו מאמינים בני מאמינים" וכדומה.. נשמע קצת יותר מלחיץ כי גם מחבלים צועקים את זה, אבל זה כמו שיכול להיות שמחבל יהודי יצעק את שמע ישראל לפני שהוא ילחץ על ההדק.
דגלי חמאס, צודק במאת האחוזים. אני רק רוצה להגיד שלעניות דעתי, מי שמניף את הדגל שם, לא בטוח מבין את המשמעות, אבל זה לא משנה.
בקשר למשחק בסכנין, סיכוי גבוה שהמשטרה לא אפשרה לארח שם (כמו שהיא לא אפשרה את הפגנת השמאל בככר רבין, אבל כן אפשרה לארח משחק כדורגל בין בית,ר להפועל פ"ת היום בראשל"צ).
ההחלטה לשבת בזמן דקת הדומיה? נושא מורכב מאין כמוהו. ייאמר לזכותם שהם לא שרקו בוז. לא יודע מה דעתי על המחאה של לשבת בכסאות, אבל באמת שנושא מורכב.
האמירה שאינך גזען. לא קראתי את כל השרשור, ומי אני שאקבע מיהו גזען ומיהו לא גזען. אני יודע רק שחסרה פה אמפתיה, ואני חושב שאתה צריך לנסות ולהיכנס לנעליים של הערבי מסכנין. לנעליים של הערבי ש-70% מההכנסות שלו ירדו בגלל שהוא ערבי ובגלל שהיהודים החליטו לעשות עליו חרף, הערבי שלא לוקחים לעבודה ולא משכירים לו בית כי הוא ערבי. אז זה לא אומר שאתה גזען, באמת אני אומר. אני מציע שתהיה קצת יותר אמפתי.
מעניין אם מישהו יגיע עד לפה בחפירה הזו, אבל זה חצי הגרוש שלי |
orky |
נשלח - 14/08/2014 : 00:18:31 ציטוט: נשלח במקור על ידי davidkipod
ציטוט: נשלח במקור על ידי orky
מציע לאדום מהכפר ובכלל, לראות את הכתבה של מודי בראון שבה הוא גם מראיין את מאזן גנאיים.
אור, אם כבר אז תן קישור. ואני מציע שתקרא שוב את מה שאדום מהכפר כתב (עמוד 2 למעלה):
"נכון שיחקו שם במשך שנים שחקנים יהודים, בעיקר בעידן של מאזן גנאים שהוא אדם יקר ואוהב ישראלים, והיה מאוד חשוב לו שסכנין תהיה קבוצה מעורבת שתפעל לדו קיום. אבל מרגע שמאזן עזב את סכנין........"
אני אומר שוב - היה אפשר לנהל את כל הדיון הזה כאן, שהוא דווקא כן מעניין, ברוח עניינית וטובה, ובלי לפגוע. כל מה שנחוץ זה להקשיב, לא להתקבע, ולא למהר ולהיות נחרצים כל כך.
לא מכיר קישור. ראיתי בשידור חי.
|
דנונה |
נשלח - 13/08/2014 : 22:16:10 סיכום יפה ולעניין |
האדום מהכפר |
נשלח - 13/08/2014 : 17:59:28 טוב אז האמת שהייתי בטוח שהתגובה שלי לפולדש תהיה האחרונה שלי בדיון הזה
אבל קרה פה משהו שלא חשבתי שיקרה, הקהל הערכי והפלורליסטי של קטמון החליט להופיע, ולהפוך ת'רד אבוד לת'רד ראוי.
אז החלטתי שבשביל כל אלה שהגנו על זכותי להשמיע את דעתי ולא לקבל על כך עלבונות, ראוי שאני אמשיך להגיב. וזאת גם ההזדמנות להגיד לחבר'ה האלה תודה, לא כי חיפשתי תמיכה לצאת אתה למסע הסברה, אני גם בטוח שרוב אלה שהגנו עלי, לא מסכימים עם התוכן של הדברים שלי. אבל תודה על שהוכחתם לי שגם בפורום קטמון יש את רוח הדו קיום, וחופש הדיבור, ואפילו תרבות דיון ראויה.
ולגופו של עניין. אני חושב שהטעות שלי בדיון הזה, הוא שהכללתי את סכנין כמועדון "גזעני" ולא עשיתי את ההפרדה הראויה בין כל הגופים, שזה הקהל, הצוות הניהולי, הצוות המקצועי, והשחקנים.
אז תנו לי בבקשה לחדד, וגם להודות בטעות. אני לא חושב שבני סכנין כמועדון כדורגל הוא מועדון גזעני, הבהרנו את זה? יופי
אני כן חושב שיש גורמים מסוימים בהנהלה החדשה של סכנין, שלא ששים להחתים שחקנים יהודים בקבוצה, משלל סיבות, לא אנסה להיכנס להם לראש עכשיו. אבל העובדות הן שבתקופת מאזן גנאים שליש מהסגל אם לא יותר, היה מורכב משחקנים יהודים, והיום, אפילו עם איציק כהן, ואפילו אם יגיעו עוד 2-3 בינואר, אנחנו מדברים פה על עלה תאנה.
וכן, ברור לי שלמצב הבטחוני ולמתיחות יש השפעה, ועם זאת, הייתה לסכנין אפשרות להוכיח שדווקא בתקופה כזאת, היא תחתים כמה שיותר שחקנים יהודים(טובים כן? לא סתם שחקנים בשביל להוכיח נקודה) ולהראות שלמרות המבצע הצבאי, סכנין יודעת לעשות את ההפרדה בין פוליטיקה לספורט, ותוכיח שבספורט יש את הדו קיום הכי נכון וראוי שיש.
אז בסדר, אני לא שופט אותם על כך שלא עשו את זה, ואני לא חושב שהוא מועדון "גזעני" בגלל שלא עשה את זה. אבל גם ההפך הגמור הוא לא נכון, לטעון שסכנין הוא ספינת הדגל של הדו קיום בארץ, או בספורט הישראלי, זה נראה לי מעט תלוש מהמציאות, ומפה בעצם התחיל כל הדיון הזה, על כך שסכנין קיבלה פרס על היותה מועדון שדוגל בדו קיום ובערכיות ובספורטיביות, בשעה שיש המון מועדונים שמייצגים את הדו קיום בצורה הרבה יותר ראויה ומובהקת. אבל מה? סכנין בליגת העל, והוא המועדון הבכיר ביותר במגזר, זה יותר סקסי לתת את הפרס לסכנין מאשר למעלות תרשיחא נכון? כמו שאמרתי, פופוליסטי ומגוחך.
אבל אני מודה שמה שמפריע לי יותר מההנהלה של סכנין, שלעניות דעתי לא עושה מספיק על מנת להביא יותר שחקנים יהודים, ולחרוט על דגלה את הדו קיום.
זה האוהדים שלה, שלדעתי האישית חלק גדול מהם גזענים אשר מרחיקים מאיתנו את הדו קיום, ומנציחים את הפער בין ערביי ישראל לבין תושביה היהודים.
תסלחו לי, אבל להניף דגל פלסטין זאת התרסה, קודם כל, אין שום סיבה לערב פוליטיקה וספורט, וכמו שאני לא אבוא למשחק של קטמון עם דגל של הליכוד(או כל מפלגה אחרת) כך הייתי מצפה שאוהדי סכנין לא יניפו דגלי פלשתין, שכאמור, יש בו אמירה פוליטית מבוהקת.
ודבר שני, כולנו פה יודעים מה המשמעות של דגל פלשתין והקמת מדינה פלשתינית. לא מדובר פה על הזכות הלגיטימית להקים מדינה בשטחים הנוכחיים הריבוניים של הראשות אלא על חזרה לגבולות 48, דבר המעמיד בסכנה מוחשית את קיומה של מדינת ישראל(כל עוד החמאס שולט בראשות הפלשתינאית, ולא אנשי ממשל כמו אבן מאזן), מדינה שכאמור בה הם חיים ברמת חיים גבוהה, ומתפרנסים בכבוד.
אבל עזבו, לא רציתי להגיע לשם, זה להיכנס יותר מדי להיבטים פוליטיים.
הלאה שירת "אללה ועכבר" שוב, אין פה איזה משהו מצמרר, אבל שוב מדובר במשהו מתסיס שאין לו שום קשר למגרש הכדורגל בדיוק כמו שלא תשמע ביציע של קבוצה יהודית קריאות "אדוני הוא האלוהים" זה פשוט לא קשור, התססה נטו.
"ירושלים בירדן" שוב, התססה, הרצון לחזור לקווי 48, ולאיום אסטרטגי על מדינת ישראל.
דגלי חמאס? אני לא צריך להרחיב בנושא, ולא מדובר על פושטק אחד שעשה את זה פעם אחת, אלה על המון פושטקים, שעשו את זה המון פעמים.
ושוב, מלבד הדוגמאות הספציפיות האלה, יש פה היסטוריה של התנהגות אלימה, כלפי שחקנים, כלפי הנהלה, וכמובן כלפי קהל אורח(ושוב, לא רק ביתר)
אתמול היה אמור להתקיים משחק גביע הטוטו בביתה של סכנין מדוע הוא לא התקיים בסכנין והתקיים בעכו? סיבות ביטחוניות ומדובר בכמה בודדים מקרית שמונה, לא בכמה מאות של ביתר או מכבי ת"א.
בדקת הדומיה לזכר נרצחי מבצע "צוק איתן" הקהל של סכנין החליט לבזות את דקת הדומיה ולהתיישב בכיסאותיו. כבוד מינימלי לחיילים שחרפו את נפשם בהגנה על מדינת ישראל? אין דו קיום כאמור? לפחות לא בגזרת הקהל.
לסיכום, אחזור שוב על הנקודות העיקריות בחשיבה שלי, למי שאין כוח לקרוא את הכל:
1)מועדון בני סכנין אינו מועדון גזעני לעניות דעתי, מאידך, הוא גם לא ספינת הדגל של הדו קיום ורוח הספורטיביות בכדורגל הישראלי.
2)בתחילת דרכו של המועדון בליגת העל, בראשות מאזן גנאים, המועדון היה כן אי של שפיות ושל דו קיום בין ערבים ליהודים, בבמה הגדולה ביותר שיש לספורט הישראלי להציע, עם עזיבת גנאים והתחלפות ההנהלה, הרצון לדו קיום פחת, מה שחלחל גם לאוהדים והפך גם אותם לאוהדים פחות סבלניים ויותר אלימים.
3)הקהל של סכנין כאמור עם השנים הפך ברובו(לא כולו, רובו) לקהל גזעני, אלים ומתריס, הם שרים שירים נגד מדינת ישראל, מבזים את ההמנון הלאומי, מניפים בדגלים בעלי תוכן פוליטי מתסיס, לא מכבדים דקת דומיה, ועושים ההפך הגמור מדו קיום אמתי וערכי.
והבהרה נוספת לסיום למי שעוד לא הבין. אין בדברים שנאמרו כאן בכדי להפוך אותי ל"שונא ערבים" או ל"גזען" או לאחד שמחפש לחרחר ריבים ומלחמות. אני אומנם נוטה מעט ימינה בדעותיי, אבל אני כן רוצה בשלום, כן מייחל לו, וכן מכבד כל ערבי כבן אדם ישר והגון לכל דבר, כל עוד לא הוכיח לי אחרת. ובטח ובטח שמכבד דעות פוליטיות שונות משלי.
יש לי סלידה ממועדון בני סכנין, בדיוק כמו שיש לי סלידה מהרבה מועדוני כדורגל אחרים במדינה. אבל כרגע הדיון הוא על סכנין. אתם רוצים שאספר לכם על הסלידה שלי מביתר? או מכבי ת"א? או בני יהודה? או הפועל ת"א? אין בעיה, רק תבקשו.
הניסיון לצייר אותי כאדם גזען, חשוך, מתלהם, פאשיסט, ביתרי, או אוהד נחות מאוהדים אחרים, הוא מבחינתי ניסיון מגוחך ועצוב מצד אנשים שלא מסוגלים לקבל את השונה מהם. חשוב לי להבהיר שאיני נפגע אן נעלב מהאמירות האלה אבל כן טיפה עצוב לי שמדובר בחבר'ה שעומדים לידי ביציע, ואמורים לקבל אותי ואת דעותיי, והם בוחרים במודע שלא.
זה הכל לבינתיים. מצטער על האורך העצום של ההודעה. מי שהגיע עד לכאן וקרא את הכל, הוא לא פחות מגיבור  ערב נפלא  |
|
|